مقالات, مقالات سرسیلندر

بوش و پیستون

جهت سفارش انواع بوش و پیستون با شماره های زیر در ارتباط باشید:

مدیر فنی: 09229250052

خانه سرسیلندر شیراز ارائه دهنده انواع بوش و پیستون می باشد.
خانه سرسیلندر شیراز بزرگترین فروشگاه سرسیلندر، بوش و پیستون در شیراز و جنوب کشور با تجربه ۲۰ ساله سعی بر ارائه بهترین محصولات از برندهای معتبر در شیراز دارد.
امید است تا با ارائه خدمات حرفه های این فروشگاه رضایت حداکثری مشتریان گرامی و همشهریان عزیز شیرازی داشته باشد.

فروش انواع بوش و پیستون

پوسته سرسیلندر پراید انژکتوری – دلتا

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو پراید ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر پراید انژکتوری – عظام

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو پراید ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر پراید کاربراتوری – ایزل

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو پراید ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر پراید کاربراتوری/انژکتوری – FGP

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو پراید ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر پراید یورو4

برای قیمت تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول :
مناسب خودرو پراید (انژکتوری) برند دلتا
6 ماه ضمانت معتبر شرکتی

پوسته سرسیلندر نیسان انژکتوری

برای قیمت تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو نیسان ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر نیسان کاربراتوری

برای قیمت تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو نیسان ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر206-تیپ2-ایساکو

برای قیمت تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر مناسب برای خودرو 206 ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر206-تیپ2-دلتا

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر مناسب برای خودرو 206 ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر206-تیپ2-عظام

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر مناسب برای خودرو 206 ضمانت 6 ماهه معتبر

بوش و پیستون از جمله قطعات مهم سیلندر هستند که در اینجا می‌خواهیم به بررسی تخصصی آن‌ها بپردازیم و به این نکته اشاره کنیم که شما برای خرید بوش و پیستون می‌توانید از چه طریقی اقدام کنید. در قدم اول توضیحاتی را در مورد بوش و پیستون ارائه می‌کنیم و سپس به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه کار می‌کنند و در صورت بروز مشکل؛ چگونه می‌توان آن را تعویض کرد. ما در تیم خانه سرسیلندر به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنیم و همواره با ارائه محصولات با کیفیت توانستیم رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کنیم و این نیز می‌تواند برای شما اتفاق بیفتد و با استفاده از محصولاتی که ما ارائه می‌کنیم بهترین نتیجه را دریافت کنید. پس اگر تمایل دارید تا از این محصولات استفاده کنید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که در اختیارتان قرار گرفته اقدام به تهیه محصول کنید.

بوش چیست؟

انواع بوش و عملکرد: بوش اساساً شکل استوانه‌ای دارد و به منظور تشکیل یک سیلندر در بلوک موتور نصب می‌شود. در ترکیب داخلی یک موتور، بوش بخش بسیار مهمی است. کلمه سیلندر آستین در ژاپن بسیار رایج است، اما در کشورهای دیگر به آستین سیلندر نیز معروف است. هنگامی که موتور کار می‌کند، مقدار قابل توجهی سایش و پارگی در پیستون مشاهده می‌شود. در نتیجه بوش جزء فلزی داخلی است که باعث صرفه جویی قابل توجهی در سایش و پارگی پیستون می‌شود. وقتی موتور کار می‌کند، پیستون و حلقه‌های پیستون با سرعت زیادی می‌لغزند. به همین دلیل فشار و دمای بالا در دیواره استوانه‌ای موتور ایجاد می‌شود. از این رو، برای حفظ عمر طولانی‌تر اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و… از سیلندرهای چدنی استفاده می‌شود.

دلیل استفاده از سیلندرهای چدنی این است که آن‌ها دارای خواص مقاومتی بسیار خوبی هستند و از این رو هنگام استفاده برای قطعات سیلندر بسیار کارآمد هستند. با این حال، در زمان‌های اخیر آلیاژهای آلومینیوم به دلیل وزن سبک آن محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. موتورهای سبک‌تر در حال حاضر به موتورهای سنگین ترجیح داده می‌شوند. اما سیلندر آلیاژ آلومینیوم در حین کار، زمانی که حرکت لغزشی مستقیم پیستون و رینگ‌های پیستون انجام می‌شود، دچار نقصان و تغییر شکل می‌شود. همچنین مقاومت در برابر سایش ضعیفی دارد. به همین دلیل سیلندرهای چدنی هنوز کارایی خود را دارند و مخصوصاً برای خودروهای سنگین استفاده می‌شود.

بوش و پیستون خانه سرسیلندر

بوش و پیستون

عملکرد بوش

بوش قسمت مرکزی موتور یا پمپ رفت و برگشتی است، فضایی که پیستون در آن حرکت می‌کند. مشکل سایش سیلندر قابل توجه است و با استفاده از بوش این مشکل حل شده است. آسترهای سیلندر به صورت بشکه‌ای ساخته شده از آهن آلیاژی خاص حاوی سیلیکون، منگنز، نیکل و کروم هستند. آن‌ها به صورت گریز از مرکز ریخته گری می‌شوند. در حال حاضر بوش یک روزه بر روی موتور خودروها و وسایل نقلیه تجاری نصب می‌شوند. این آسترها از نوع سخت کننده روغن هستند و عمر قابل توجهی بیشتری برای موتور دارند.

1-تشکیل سطح کشویی

عملکرد اصلی یک بوش، تشکیل یک سطح کشویی برای رینگ‌های پیستون است که به عنوان دیواره داخلی سیلندر عمل می‌کند و همچنین روان کننده را در درون خود نگه می‌دارد. همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین عملکردها ویژگی عالی به عنوان سطح کشویی و این چهار نکته ضروری است.

  • خاصیت ضد صفراوی بالایی دارد
  • در خود بوش، سایش کمتری وجود دارد
  • در رینگ پیستون سایش کمتری وجود دارد
  • مصرف روان کننده کمتر است

2-انتقال حرارت

بوش سیلندر گرما را به مایع خنک کننده منتقل می‌کند و گرمای حاصل از احتراق را از طریق پیستون و رینگ پیستون دریافت می‌کند.

3-آب بندی گاز فشرده

گاز فشرده و همچنین گاز احتراق با آب بندی گاز تراکمی از خروج آن جلوگیری می‌کند.

انواع بوش

اساساً سه نوع مختلف بوش به نام‌های خشک، تر و پره دار وجود دارد. هر نوع بوش از روش‌های کمی متفاوت برای کار استفاده می‌کند. با این حال، اصل اساسی همان محافظت از پیستون از گرما و ناخالصی‌ها است. بوش سیلندر محصولاتی با طراحی خاص هستند و تقریبا قیمت بالایی دارند و نیاز به ساخت دقیق و اصولی دارند. از این رو آن‌ها فقط در قطعات موتور خاص دیده می‌شوند.

1-بوش خشک

بوش خشک به شکل بشکه ساخته شده است که دارای یک فلنج در بالا است که آن را در موقعیت بلوک سیلندر نگه می‌دارد. تمام سطح بیرونی بوش‌های خشک در مقابل ریخته گری بلوک سیلندر قرار می‌گیرد و از این رو باید از خارج نیز با دقت بسیار زیادی ماشین کاری شود. بنابراین، در تماس مستقیم با آب خنک کننده نیست و از این رو به عنوان بوش خشک شناخته می‌شود. ضخامت آن از 1.5 میلی متر تا 3 میلی متر است و بیشتر برای بازسازی سیلندرهای فرسوده استفاده می‌شود.

2-بوش‌های تر (لاینرهای خنک شده با آب)

یک بوش مرطوب یک بشکه سیلندر کامل را تشکیل می‌دهد. با فلنج در بالا تعبیه شده است که در شیار بلوک سیلندر قرار می‌گیرد. در قسمت پایین بلوک یا آستر دارای شیارهایی است که معمولاً سه شیار دارد که در آن‌ها حلقه‌های بسته بندی ساخته شده از لاستیک وارد می‌شود. بوش در تماس مستقیم با آب خنک کننده است از این رو به آن بوش تر می‌گویند. سطح بیرونی بوش مرطوب نیازی به ماشین‌کاری دقیق ندارد. هدلاینرها از لاینرهای خشک استفاده می‌کنند، چون از اندازه‌های 1.5 میلی‌متر تا 6 میلی‌متر متغیر هستند.

مزایای بوش تر نسبت به بوش خشک

  • بوش تر به راحتی قابل تعویض است و برای این منظور نیازی به ابزار و تجهیزات خاصی نیست.
  • بوش تر با قرار گرفتن در تماس مستقیم با آب در گردش، دمای پیستون را کاهش می‌دهد.
  • یک بوش تر باید یک اتصال ضد نشتی بین ریخته گری سیلندر و بوش ایجاد کند.
  • یک بوش تر بدون هیچ گونه مقاومتی منبسط می‌شود چون فقط توسط فلنج در بالا نگه داشته می‌شود.
  • بوش تر نیاز به ساخت ساده بلوک سیلندر بدون ماشین‌کاری دقیق در سطح داخلی بلوک سیلندر داشت.
  • بوش تر را می‌توان قبل از نصب با دقت در جای مناسب قرار داد، در حالی که یک بوش خشک به دلیل تنش‌های انقباضی ایجاد شده نمی تواند قبل از نصب به طور دقیق جایگیری شود.

3-بوش پره دار (خنک کننده هوا)

برای ساخت بوش‌های پره دار از فلز مقاوم در برابر حرارت و ناخالصی استفاده می‌شود. بوش‌های سیلندر پره‌دار که عمدتاً برای موتورهای خنک‌کننده هوا طراحی شده‌اند، تقریباً مانند بوش‌های سیلندر خشک عمل می‌کنند و مجهز به باله‌های ریز به منظور اینکه هوای در حال جریان با نیروی زیاد به سمت خنک شدن سیلندر برسد.

از کجا بوش خریداری کنیم؟

همان‌گونه که در بالا نیز اشاره کردیم شما برای خرید بوش و پیستون می‌توانید از خانه سرسیلندر اقدام کنید. ما می‌توانیم محصولاتی را در اختیار شما قرار دهیم که با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده‌اند و تمامی محصولات ما ضمانت کیفیت را دارند، این یعنی محصولی که در اختیار شما قرار می‌گیرد به نوعی ساخته شده که می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. کافی است از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید تا در مدت زمان کوتاهی سفارش ثبت شود و به صورت ارسال رایگان درب منزل به شما تحویل داده شود.

 قیمت خرید بوش

با توجه به اینکه بوش انواع مختلفی دارد، قیمت‌های متفاوتی نیز برای آن وجود دارد. اما با توجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد، توصیه ما این است که حتماً با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید تا جدیدترین و به روز ترین قیمت‌ها در اختیار شما قرار گیرد. بدون شک زمانی که با کارشناسان ما در ارتباط خواهید بود هم قیمت‌های جدید را دریافت می‌کنید و هم اینکه می‌‌توانید از مشاوره رایگان آن‌ها استفاده کنید تا بهترین و مناسب‌ترین محصول را برای خودروی خود انتخاب کنید.

 جمع بندی

در این مقاله همه چیز در مورد بوش و پیستون ، بوش و پیستون شیراز را در اختیار شما قرار دادیم و به بررسی نحوه عملکرد آن پرداختیم. حال شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که ما در اختیارتان قرار دادیم ابتدا از قیمت خرید بوش مطلع شوید و سپس در صورت نیاز می‌توانید آن را تهیه کنید. ما امکانی را در اختیار تمامی کاربران خود قرار دادیم که بتوانند با هزینه‌های بسیار خوب و به صرفه تمامی قطعات خودروی خود را خریداری کنند در سمت دیگر مزایایی مانند خدمات ارسال رایگان را داریم که مشتری تنها هزینه قطعه مورد نظر را پرداخت می‌کند و نیازی به پرداخت هزینه ارسال نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *