مقالات, مقالات سرسیلندر

بوش و پیستون شیراز

جهت سفارش انواع بوش و پیستون با شماره های زیر در ارتباط باشید

فروشگاه خانه سرسیلندر

مدیر فنی: 09229250052

بوش و پیستون شیراز

خانه سرسیلندر شیراز ارائه دهنده انواع بوش و پیستون در شیراز می باشد
خانه سرسیلندر شیراز بزرگترین فروشگاه سرسیلندر، بوش و پیستون در شیراز و جنوب کشور با تجربه ۲۰ ساله سعی بر ارائه بهترین محصولات از برندهای معتبر در شیراز دارد.
امید است تا با ارائه خدمات حرفه های این فروشگاه رضایت حداکثری مشتریان گرامی و همشهریان عزیز شیرازی داشته باشد.

انواع بوش و پیستون در شیراز

پوسته سرسیلندر پراید انژکتوری – دلتا

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو پراید ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر پراید انژکتوری – عظام

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو پراید ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر پراید کاربراتوری – ایزل

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو پراید ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر پراید کاربراتوری/انژکتوری – FGP

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو پراید ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر پراید یورو4

برای قیمت تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول :
مناسب خودرو پراید (انژکتوری) برند دلتا
6 ماه ضمانت معتبر شرکتی

پوسته سرسیلندر نیسان انژکتوری

برای قیمت تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو نیسان ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر نیسان کاربراتوری

برای قیمت تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر کامل شامل میل سوپاپ و لاستیک سوپاپ بهینه مناسب برای خودرو نیسان ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر206-تیپ2-ایساکو

برای قیمت تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر مناسب برای خودرو 206 ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر206-تیپ2-دلتا

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر مناسب برای خودرو 206 ضمانت 6 ماهه معتبر

پوسته سرسیلندر206-تیپ2-عظام

تماس بگیرید
مشخصات فنی محصول : سرسیلندر مناسب برای خودرو 206 ضمانت 6 ماهه معتبر

بوش و پیستون یکی از مهم ترین قسمت های موتور و سرسیلندر می باشند که آشنایی با بوش و پیستون باعث می شود ما بهتر بتوانیم از آن ها مراقبت کنیم. با خانه سرسیلندر همراه باشید

بوش:

بوش ها قطعه استوانه ای شکل می باشند که درون آنها خالی است و در اصل حفره های موجود در بدنه سیلندر جا می گیرد و در داخل این بوش ها پیستون در رفت و آمد است.اصولاً حجم و ضخامت بوش با توجه به مقاومت در برابر فشار تعیین نمی شود ،بلکه با توجه به بدست آوردن ریخته گری منظم تعیین می شود.لازم به ذکر است که بوش ها به سبکی طراحی می شوند که در برابر گرمای ناشی از انبساط نابرابر تغییر شکل ندهد.

بوش های موجود روی بدن سرسیلندر دو گروه هستند:

گروه اول : بوش هایی که قابلیت جداسازی از بدنه سیلندر دارند
گروه دوم: بوش هایی که به صورت یکپارچه جزئی از بدنه سیلندر هستند

بوش هایی که قابلیت جداسازی دارند

بوش تر :موتور هایی که سیستم خنک کاری آنها با آب می باشند و بوش مستقیماً با آب در تماس است بوش تر می‌نامند.
بوش خشک: اگر آب به صورت مستقیم با بوش در تماس نباشد بوش خشک نامیده می شود.
بوش های تر به راحتی از جایگاه خود جدا می شوند و قابلیت تعویض دارند و همچنین ضخامت آنها حدود ۴ الی ۸ میلیمتر می باشد و اصولاً از چدن ساخته می شوند.برای آببندی بوش با بدنه موتور در راستای جلوگیری از نشتی آب از محیط اطراف بوش به داخل کارتن روغن در قسمت پایین آن گلوگاه طراحی می‌شود تا حلقه های لاستیکی در آنجا گیرد.بوش های خشک اصولاً از آلیاژهای فولادی ساخته می شوند و ضخامت حدود ۳ میلیمتر دارند و به دلیل اینکه این روش ها مستقیماً با آب سروکار ندارند پس نشتی آب از اطراف سیلندر وجود نخواهد داشت.

پیستون:

پیستون قطعه ای استوانه ای شکل می باشد که به صورت تو خالی است و یک طرف آن پلمپ و طرف دیگر آن باز می باشد.اصولاً طول پیستون کمی بیشتر از قطرش است.پیستون ها معمولاً وزنی سبک دارند اما تمام انتقال حرارتی بسیار بالایی دارند،قدرت انتقال حرارت در پیستون ها بسیار مهم و حیاتی می باشد چرا که امکان دارد با بالا رفتن دما محفظه احتراق به دیواره سیلندر بچسب و عملکرد موتور به مشکل برخورد.

کار دیگر پیستون خارج کردن دود ناشی از احتراق از سیلندر می باشد، قدرت پیستون به شکلی طراحی شده است که نسبت به سیلندر لقی داشته باشد و بتواند به راحتی در سیلندر بازی کند این فاصله سیلندر و پیستون که به صورت عامیانه لقی نامیده می شود روغن پر میکند و این روغن باعث حرکت منعطف تر و بهتر پیستون در سیلندر می شود.هر تعداد که یک موتور سیلندر داشته باشد همان تعداد هم پیستون دارد و هرچه تعداد سیلندرهای یک موتور بیشتر شود طبیعتاً تعداد پیستون هم بیشتر می باشد و همچنین قدرت موتور خودرو هم بیشتر می شود.

لازم به ذکر است که جنس پیستون از آلیاژ چدن و یا آلیاژ آلومینیوم می باشد. پیستون های با جنس شدن دارای بدنه ای بزرگتر و همچنین سنگین تر می باشند و تنها در خودروهای دیزلی پر قدرت استفاده می شود.پیستون های با جنس آلومینیوم انتقال حرارتی بالایی دارند و همچنین شکل پذیری خوبی هم دارند، همین دلیل باعث می‌شود که خطر شکستن آنها کمتر شود.قیمت پیستون های آلومینیومی به مراتب از چدنی بیشتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *