جهت سفارش انواع بوش و پیستون با شماره های زیر در ارتباط باشید
فروشگاه خانه سرسیلندر
مدیر فنی: 09229250052
بوش و پیستون شیراز
خانه سرسیلندر شیراز ارائه دهنده انواع بوش و پیستون در شیراز می باشد
خانه سرسیلندر شیراز بزرگترین فروشگاه سرسیلندر، بوش و پیستون در شیراز و جنوب کشور با تجربه ۲۰ ساله سعی بر ارائه بهترین محصولات از برندهای معتبر در شیراز دارد.
امید است تا با ارائه خدمات حرفه های این فروشگاه رضایت حداکثری مشتریان گرامی و همشهریان عزیز شیرازی داشته باشد.
انواع بوش و پیستون در شیراز
پوسته سرسیلندر پراید انژکتوری – دلتا
پوسته سرسیلندر پراید انژکتوری – عظام
پوسته سرسیلندر پراید کاربراتوری – ایزل
پوسته سرسیلندر پراید کاربراتوری/انژکتوری – FGP
پوسته سرسیلندر نیسان انژکتوری
پوسته سرسیلندر نیسان کاربراتوری
بوش و پیستون یکی از مهم ترین قسمت های موتور و سرسیلندر می باشند که آشنایی با بوش و پیستون باعث می شود ما بهتر بتوانیم از آن ها مراقبت کنیم. با خانه سرسیلندر همراه باشید
بوش:
بوش ها قطعه استوانه ای شکل می باشند که درون آنها خالی است و در اصل حفره های موجود در بدنه سیلندر جا می گیرد و در داخل این بوش ها پیستون در رفت و آمد است.اصولاً حجم و ضخامت بوش با توجه به مقاومت در برابر فشار تعیین نمی شود ،بلکه با توجه به بدست آوردن ریخته گری منظم تعیین می شود.لازم به ذکر است که بوش ها به سبکی طراحی می شوند که در برابر گرمای ناشی از انبساط نابرابر تغییر شکل ندهد.
بوش های موجود روی بدن سرسیلندر دو گروه هستند:
گروه اول : بوش هایی که قابلیت جداسازی از بدنه سیلندر دارند
گروه دوم: بوش هایی که به صورت یکپارچه جزئی از بدنه سیلندر هستند
بوش هایی که قابلیت جداسازی دارند
بوش تر :موتور هایی که سیستم خنک کاری آنها با آب می باشند و بوش مستقیماً با آب در تماس است بوش تر مینامند.
بوش خشک: اگر آب به صورت مستقیم با بوش در تماس نباشد بوش خشک نامیده می شود.
بوش های تر به راحتی از جایگاه خود جدا می شوند و قابلیت تعویض دارند و همچنین ضخامت آنها حدود ۴ الی ۸ میلیمتر می باشد و اصولاً از چدن ساخته می شوند.برای آببندی بوش با بدنه موتور در راستای جلوگیری از نشتی آب از محیط اطراف بوش به داخل کارتن روغن در قسمت پایین آن گلوگاه طراحی میشود تا حلقه های لاستیکی در آنجا گیرد.بوش های خشک اصولاً از آلیاژهای فولادی ساخته می شوند و ضخامت حدود ۳ میلیمتر دارند و به دلیل اینکه این روش ها مستقیماً با آب سروکار ندارند پس نشتی آب از اطراف سیلندر وجود نخواهد داشت.
پیستون:
پیستون قطعه ای استوانه ای شکل می باشد که به صورت تو خالی است و یک طرف آن پلمپ و طرف دیگر آن باز می باشد.اصولاً طول پیستون کمی بیشتر از قطرش است.پیستون ها معمولاً وزنی سبک دارند اما تمام انتقال حرارتی بسیار بالایی دارند،قدرت انتقال حرارت در پیستون ها بسیار مهم و حیاتی می باشد چرا که امکان دارد با بالا رفتن دما محفظه احتراق به دیواره سیلندر بچسب و عملکرد موتور به مشکل برخورد.
کار دیگر پیستون خارج کردن دود ناشی از احتراق از سیلندر می باشد، قدرت پیستون به شکلی طراحی شده است که نسبت به سیلندر لقی داشته باشد و بتواند به راحتی در سیلندر بازی کند این فاصله سیلندر و پیستون که به صورت عامیانه لقی نامیده می شود روغن پر میکند و این روغن باعث حرکت منعطف تر و بهتر پیستون در سیلندر می شود.هر تعداد که یک موتور سیلندر داشته باشد همان تعداد هم پیستون دارد و هرچه تعداد سیلندرهای یک موتور بیشتر شود طبیعتاً تعداد پیستون هم بیشتر می باشد و همچنین قدرت موتور خودرو هم بیشتر می شود.
لازم به ذکر است که جنس پیستون از آلیاژ چدن و یا آلیاژ آلومینیوم می باشد. پیستون های با جنس شدن دارای بدنه ای بزرگتر و همچنین سنگین تر می باشند و تنها در خودروهای دیزلی پر قدرت استفاده می شود.پیستون های با جنس آلومینیوم انتقال حرارتی بالایی دارند و همچنین شکل پذیری خوبی هم دارند، همین دلیل باعث میشود که خطر شکستن آنها کمتر شود.قیمت پیستون های آلومینیومی به مراتب از چدنی بیشتر می باشد.